Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Thursday, December 26, 2013

Azam baru :)

 Assalamualaikum ,
hari ni nak bentangkan satu cerita . today i should attend an interview at Pejabat Mara Kuala Pilah untuk kemasukan ke Institu Pengajian Tinggi yang seterusnya . Tapi aku membuat keputusan untuk tidak menghadirinya kerana aku taknak berpusing kepala memikirkan mana satu yang harus aku pilih . Jadi aku nak mengumumkan bahawa aku akan menjadi student of Putra International College merangkap anak buah Troy University dalam course Science Of Business In Administration . aku further degree kat situ . as the conclusion , aku telah pun keluar daripada bidang engineering . Wow ! perkara yang tidak disangka-sangka . 2 tahun aku berhempas pulas untuk membuka peluang ke arah pintu gerbang seorang jurutera , tapi akhirnya aku jualah yang menutup pintu itu kembali . HAHA . semudah itu je aku membuat keputusan . hmm .. 

actually , sejak kebelakangan ni aku memang dah meragui dengan semua ni . betul ke aku akan further engineering ? aku kena fikir betul-2 . adakah aku betul-2 minat dengan course tu ? aku taknak jadi robot yang belajar untuk exam . aku nak belajar untuk hidup , sebab benda yang aku akan belajar lepas ni adalah benda yang aku akan bawa sampai ke mati .

so , i think this is the best choice for me . aku harap apa yang aku belajar ni , akan sebati dengan jiwa aku . please be nice with me ya ? aku akan suka kau kalau kau suka kat aku , kayh :)

dengan ini , insyaAllah aku akan sentiasa menolak tawaran dan temuduga yang masih lagi melambai-lambai aku di luar sana . aku akan cuba jadi setia :') ya Allah , kuatkan lah hamba-Mu ini . hee:P  mcm lain je bunyinya tu . HAHA .

i will start my orientation on 8th January 2014 . 

okay , azam baru aku macam melambung-lambung je . aku harap semuanya akan berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan . please concentrate dengan apa yang kau cita-citakan . aku harap aku tak lagi mengelamun dalam kelas . aku masih ingat , tiap kali ada perjumpaan guru kelas dengan parents , perkara yang takkan pernah lupa untuk disebut adalah aku kuat mengelamun . HAHA . kite harap kite dah cukup besar untuk mengatasi masalah tersebut ^^

insyaAllah ..

experience is very important to us through the next steps

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment