Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Tuesday, June 5, 2012

“ SETIAP YANG BERLAKU PASTI ADA HIKMAHNYA “

hai , hai , hai ! J okayh , aku tahu yang aku dah lame tak update blogg . seriously sebenarnya aku rindu untuk meng-update benda ni .  tapi masa selalu tidak mengizinkan untuk aku memperbaharui hikayat hidupku ini ~

okayh now . aku bahagia J ceyh ! takder la sebahagia mane . tapi kali ny , aku betul -2 menghargai setiap butir pengalaman pahit manis aku sepanjang tahun ini . segala hujan panas , gerimis kemarau dan hujan batu ape sekali pon . terlampau banyak pengalaman baru yang aku anyam dalam segala usaha aku meneruskan hidup yang terlalu banyak ranjau durinya .

“ SETIAP YANG BERLAKU PASTI ADA HIKMAHNYA “
Itulah satu-satunya pegangan yang aku gunakan di setiap keteguhan imanku mengharungi kelikuan hidup ..
 Yup ! aku sedar akan kekurangan  yang sentiasa menimpa diri . PENAT  . yer , aku penat dengan segala yang menyinggah . tapi aku tahu , *pembetulan . kita semua tahu , Allah tidak akan menguji hambaNya sekiranya Dia mengetahui hambaNya itu tidak mampu . Cuma semua pedoman hidup tu hilang bila kita hilang arah . means bila kita tengah emosianal a.k.a hilang akal+jiwa . kan ? aku faham , masa tu kita takkan ingat apa melainkan mengikut segala arahan dan perintah hati yang sedang hyperaktif ketika itu . mulut kalau tidak berhenti meludahkan kata-kata jamban memang tak sah kan ? kita semua manusia . sama-sama manusia yang terlampau hina jika hendak dibandingkan dengan kekasihNya . tak layak kan ? tapi janganlah kita jadikan itu sebagai perasa dalam menambahkan senarai  alasan untuk kita menjadikan diri kita lebih baik daripada sebelumnya . biarlah perubahan dan kesedaran yang kita cuba usahakan itu terlaksana secara perlahan . mungkin itu lebih afdhal daripada magic tetapi tak constant . betul tak ?

Okayh . aku tawu , aku tidak lah sebaik mana  dan kadang-kadang terasa tidak layak untuk menyampaikan pesanan sebegini . yelah , aku pown terlampau banyak dosa yang tak pernah putus-putus laluannya untuk mengalir ke dalam badan ku ini . aku pown umpama burung yang ternanti-nanti akan kehadiran ibunya menadah makanan masuk ke dalam mulut  . usaha mengemis dan memohon serta merayu akan kemaafan daripada yang maha ESA . tapi janganlah kita mengerti istilah PUTUS-ASA . kerana SABAR adalah KUNCI bagi segala pintu .

Hidup aku penuh dengan seni . seni yang bercampur-baur . ada buruk dan ada juga indahnya . kadang-kadang tersilap dan terlupa apa yang sesuai untuk diadunkan bersama warna-warna yang lainnya . kita tak sedar kan semua tu ? bila dah titiskan ke atas kertas putih , baru tahu di mana silapnya . tapi malangnya kita dah mencacatkan karya kita . menyesal ? huh . anggap jela yang itu AKAN jadi penyeri dan sesuatu yang unik untuk kita kongsikan bersama yang lain .  :’)









experience is very important to us through the next steps

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment