Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Saturday, July 7, 2012

sedarku siapa diri ini . hanyalah seorang yang kerdil .

ramadhan sedang berlari2 mengejar penamat syaaban .  kita pun dah sibuk2 fikir pasal raya . baju baru lah , tiket nak balik lah . hmm . sempat ke aku nak sambut kali ny huh ? haih .  dan exam midyear amat menyedarkan aku . yer , dosaku yag entah mana lorongnya , aku tidak pasti . tetapi ku amat yakin bahawa bala yang tidak habis2 menyesakkan nafas aku adalah disebabkan kesilapan yang tidak aku sedari mana wujudnya . hmm .

lakonan yang kaw anggap gurauan , sedang ligat memainkan dramanya . huh . tiada siapa yang tawu betapa tersentuhnya hati aku ini terhadap sikap kaw yang tidak aku sangka , wahai kawan . aku tahu kaw tidak bermaksud untuk melukakan hatiku . aku tahu budaya korang yang memang suka bercanda sebegitu . tetapi bukan aku orang nya yang hendak dijadikan bahan .

ku kunci bicara ku , demi mempertahan kan sebuah harga diri yang seronok dijadikan pemainan .
 ya .
ku bisukan suara ku . kerana pedih nya hati yang bagai dihiris . 
ku kerat lidahku untuk menghilangkan kepetahan ku didalam kelas seperti dahulu .
ku keraskan hati dan diri supaya diri tidak dibarakan api kemarahan yang dikibas syaitan .
ku sarungkan diri dengan selimut halimunan yang hanya aku sahaja tahu demi menahan prasaan malu yang teramat apbila menjejakkan kaki ke kelas .
entah mengapa , aku betul2 tersentuh dengn apa yang diperkatakan ******* dan ****** tempoh hari . amat mendalam maksudnya , dan aku cuba mengukir senyuman walaupun terasa seperti dipaksa makan biji kopi mentah . kelat benar rasanya .

biarlah . mungkin ini ujian daripada-NYA . menguji setinggi mana tahap kesabaranku dalam melangkau duri-duri tajam yang dibentang oleh-nya . mungkin bukan sekarang untuk aku merasai nikmat daripada-NYA .

aku akan buktikan bahawa aku bukanlah selemah seperti yang disangka . aku juga mampu seperti mana korang semua mampu . insyaAllah .

experience is very important to us through the next steps

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment