Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Tuesday, March 1, 2011

ACCIDENT.... T__T

EXAM???? hari ny.. exam bahasa arab.. senang!~ i like~! time geo.. aku bukan men ready lagi... tapi, biler dah dapat kertas.. otak aku mula jam? aku wat tak tawu jer lah... aku pikiy tader terganggu sangat kan.. but when i was do second question, aku jadi ~!@#$%^&*()_? blur+jam+++ aku tak dapat pick up aper yang aku baca.. tak faham! bayangkan.. 1 soalan tuh, aku akan baca sampai berpuluh-puluh kali.. tapi still tak faham! last-last , aku taram!! haa.. sampai pukul 12.40, aku baru jawab sampai soalan 18..! WTF!!? pastuh, cegu suruh kutip kertas.. banyak giler miss..aku bantai jer hitamkan.. tak tawu lah! selalunya, time periksa , tader lar jadi.. law jadi pown, biler soalan-soalan last jer.. nyh, muler-muler lagi dah jam! heyy.. 

balik awal kan? aku tunggu si farah kat kedai cik ruby.. dyer ngah dating nan aiman.. aku nampak si dia aw.. tapi, aku tak tegur..~ entah sebab aper, aku tetiber jadi malu nak tegur dyer? TIBER-TIBER??? agpown, dye ngah khusyuk berborak nan kawan-kawan dyer.. happy semacam jer.. aku tanak lar spoilt mood dyer.. kang tak pasal-pasal , jadi rimas kan sebab kacaw dyer.. duduk punyer duduk.. dyer tegur aku dulu.. hee:) like.. but something has make me ashamed with him.. seriously, time berborak tadi, aku tak banyak pandang muker dyer.. malu! entah? lagi-lagi law pandang mata dyer kan? wow!! no-no-no!nak gugur jantung aku weyh..



pastuh, biler si dia balik kan.. tak lama kemudian fara datang... lepak nan aiman kat kedai cik ruby pulak.. lapar pulak dah! muler-muler leyh tahan lagi, tapi lama-lama lemah jugak iman aku.. beli jugak.. aku bukan aper..aku ngah saving nyh.. aku law beli satu benda , taper taw.. tapi law aku dah start guner duet.. akan habis duet tuh.. dan memang tepat sangkaan aku.. duet aku habis rm10 lebeyh hanya untuk MAKANAN SAHAJA hari ny...heyy! 
then, lepas sumer tuh.. lepak! aku nampak kunci motor aiman.. so, aku amik.. aku cakap nak nek motor.. dyer bagi~ law tak, selama ny dyer tak bagi.. and farah cakap, buat pertama kali dyer bagi kawan pinjam motor dyer..! wow! HEBAT! suker i.. bangga-bangga.. muler-muler aku bawak sorang jer.. saja tinggal aiman nan farah dekat situh.. round-round.. ader lak nampak sorang budak lalu sebelah aku.. macam nak men race-race lak.. so, aper ag.. tekan r kan.. sampai kat cempaka, aku patah balik.. tanak amik risiko.. ingat mai,, ny motor orang.. so, biler dah sampai, si farah pulak cakap nak nek motor.. dyer terus nek kat atas motor tuh.. nak wat u-turn.. tapi, taper lah.. masuk apartment matahari tuh.. ingatkan, nak pusing kat situh, tapi terlajak pulak.. so, i warning farah ... "tundukkan kepala farah!" lepas daripada palang tuh, wat u-turn.. time nak masuk balik, aku cakap kat farah.. "farah! duduk elok-elok.. jangan goyang-goyang... tunduk kepala tuh! "
time tengah masuk palang tuh, aku rasa motor tak stabil taw.. macam 'goyang-goyang' kat belakang.. aku target farah lar kan.. ? saper lagi law bukan farah.. so.. aku jerit ..
"farah! tunduk! duduk lar betul-betul!! jangan lar main goyang-goyang..!!" 

tak lama kemudian.... 
  
"!!!!!!!!!!!"

accident! langgar tong sampah besar tuh.. hampir-hampir bucu tuh nak kena muka aku.. law ta.. habis lah! biler aku tengok muker fara.. seriously.. seumor hidup aku.. aku tak pernah nampak lagi muke farah sepucat tuh!aku dah agak dah.. dyer mesti cuak giler.. aku? aku entah? tak cuak.. malu pown tak SANGAT..tapi, aku fikir sal motor tuh.. aku lebih cuakkan motor tuh daripada farah.. begitu juga farah.. habis tertanggal tudung aku tawu tak? aku tak perasan yang aku nyer tudung tercabut.. law aku perasan pown, aku tak tawu kemana tudung aku pergi..aku tak fikir aper dah.. aku fikir sal motor tuh jer.. takut..! then, aku angkat motor tuh, aku suruh farah pegang biler aku nampak farah pegang tudung aku..aku sarung rudung aku kat kepala..time tuh.. aku dengar si farah.. gatal tangan start motor tuh balik.. so, maybe dyer tak tawu.. dyer gi press minyak.. habis motor tuh berjalan.. farah cuber control.. aku jerit.."farahh!"  tapi, aku tawu.. farah tak tawu macam mana nak bagi motor tuh berhenti.. *sebab aku pown pernah kena dulu..* so.. aku tergamam ? tak tawu nak buat aper.. ? tapi, aku dengar, orang yang kat apartment tuh jerit suruh farah tutup enjin..tapi, maybe farah blur.. so, dyer terbalikkan balik motor tuh, baru dyer off the starter... heyy.. farah luker SIKIT kat tangan.. bengkak kat kaki and pergelangan tangan.. wat masa tuh.. aku takder paper problem lagi.. aku bawak farah gi depan sekolah rendah seri pagi.. takut nak jumper aiman.. nak check motor lu..aku perasan ader serpihan-serpihan dekat tempat tadi.. tapi.. aku tak berapa sure.. lagipon.. aku tak turun.. so, aku tak tawu aper yang pecah.. yang aku nampak.. lampu tuh, pecah sikit.. tapi ta sure.. sama ader aku yang buat o memang dah pecah..so, farah ajak agu gi tempat tuh balik.. sampai.. sah! memang pecah tuh, kami yang buat... farah punyer takut.. dyer tak berani nak bagitawu aiman.. takut aiman marah..sanggup dyer gi tutup mata aku time aku bawak motor.. korang bayang kan? aper akan jadi.. 2x lak tuh.. sekali dekat dengan logi seri pagi , and time tuh, kereta betul-betul kat depan.. and sekali lagi, dekat-dekat nan bumper na gi kedai cik ruby.. memang pandai tol lar farah.. dyer pikiyh cam kereta.. ? law aku tak pat handle tuh.. mawu terseret ...! nasib bek time dekat nan kedai cik ruby tuh... tudung aku tak tercabut sekali.. sebab time tuh, aku tak nampak paper.. sebab tudung aku longgar akibat BIJAKNYA otak farah...!hee.. 

waktuh bagi tawu aiman.. dyer boleh tak perasan, ader somethings wrong kat motor dyer..? btw, aku pikir pecah sikit jer.. sekali aku turun.. ha! amik kaw.. besar giler .. ! weyh.. cuak aku time tuh.. nasib baik lah aiman tak marah.. dyer cakap.. 
dyer dah agak, mesti ader benda akan berlaku ny.. sebab aiman cakap, time dyer duduk nan farah tadi, dyer nampak.. aku bawak motor tade masalah.. tapi, macam motor tuh lebiyh besar dari aku.. just? macam aku tak dapat handle motor tuh? seems like i'm too small ?then.. dyer tak fikir sal motor tuh der.. dyer tak kesah.... yang dyer kesah.. orang yang bawak motor tu.. saper ag? aku nan farah kan..? kang law jadi pape,haa.. 

pas tengah relaks-relaks lu.. aku terasa tangan kanan aku sakit.. bengkak rupenyer.. tader lah aper sangat kan? tapi, time aku amik botol sebab nak balik.. aku rasa tangan aku sakit giler biler nak luruskan..? its sprain..! terseliuh.. heyy... kesian aku.. time nak balik rumah tuh.. 2'2 tangan aku tak leyh nak turun..dah jadi cam kangaroo.. sian aku.. nak sebelah taleyh bengkak, sebelah terseliuh...  ="( sedeyh...

HAHAHAHA>>! yang aku tawu.. farah dah phobia nak naik motor lagi dah.. balik jer rumah aku.. fara nan aku tebongkang atas sofa... tidur sampai kol 7! hee...!
 



i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment