Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Thursday, February 10, 2011

aku terasa ----

title kat atas? paham kan? hurm~ aku terasa nan saper?
taya larh tawu kan.. kang ader yang malu pulak.. tapi, hari ny aku banyak terasa nan orang yang aku rapat.. biler aku cakap, macam cakap nan spenda basah tawu tak? seriously, sekarang ny kan.. aku tengok , aku selalu cakap sorang-sorang.. bukan monolog o tak betul.. tapi, biler aku cakap, sumer tana layan.. then, biler aku senyap.. then, dorang tanye 'kenapa..?'
aku pown jawab lar yang; 
"aku malas nak cakap.. cakap pown, macam cakap nan spenda bek tayah kan?" patuh dowang tanyer.. 
'saper?'
"kaw lar.."  dowang blurr.. 
'kaw ader cakap nan aku ker?'
"ader lar..! "
'ouh? heah?? aku tak dengar lar.. kaw cakap slow sangat... cuber cakap kuat skiyt..?'
"hurm.. yewlah!" 

haa.. itulah ayat dorang selalunyer.. am i talk too slowly? not right? hurm.. tuh point pertama.. 

yang kedua pulak,urm... taya r .. m'aibkan aku pulak nanty... tapi, memang terasa r.. mulut cam selipaarrrrr!

yang ketiga, mengelak apabila aku bertanya.. aloo? kaw paham bahasa melayu kan? apa susah sangat..? jawab lar.. aku cakap elok jer.. aku rasa sekarang, aku tak banyak cakap, tak banyak men, *etc* mcm dulu lg dah.. aku dah jadi pendiam SIKIT dari taun sebelum ny kan?
jadi~? 
yang seterusnye, aku tak suker law aku wat taleyh, tapi dye wat taleyh then, how u feel? ta puas aty kan? its not fair right? macam mana leyh berlakunya hal ini? hurm.. setelah dianalisis, aku menjumpai beberapa virus yang paling mempengaruhi sikap ini... 
-ego
-memilih taraf

maybe korang ta perasan.. tapi budak ny kan, law kawan nan standard aku ny, memang ta layan... dyer kan.. akan rapat nan budak yang ;
-famous
-cantik
-kaya
-pandai
-n mesti ader somethings yang menarik..

law taderr salah satu tuh, shuuuuhhhhh! jangan harap nak rapat! dye tegur-tegur macam tuh jer.. tolong pown macam tuh jer.. SUSAH nak mesra n tergelak-gelak nan dye..seriously, dari dulu, sampai sekarang, memang kami tak pernah 'rapat' o 'terlebih mesra seperti yang lain' .. walaupun dye dekat nan aku.... hurm.. saper? haa..tuh ta perlulah korang tawu... kang ta pasal-pasal masuk paper plak! jadi bahan buangan mulut orang yang BUSUKK! so, juz stop it here! na cakap ker, komen ker, tanye ker, o sewaktuh dengannye, kat sini SAHAJA! pam? law ta pam, test wat kat luar... aku sepak berterabuurr gigi kaw kang...! 

and yang terakhir.. ader tak puas aty tentang aku? say it.. ader sekali tuh..
tak perlu nyatakan SIAPA.. tapi kawan aku.. hehe .. kes jeles..? aku terasa nan kaw tawu tak.. i know him before u.. dari zaman kanak-kanak bahagia lagi.. tader lar keanak-anakkan sangat.. tapi, standard 3..? hurm..  sampai skunk.. maybe, pas masuk high sch ny, aku kurang nan dye an... tapi, kaw kena paham..kaw cakap kaw kenal aku.. tapi, what about these fool things? macam kaw selalu pesan kat bebudak ny.. jangan kerana seorang lelaki, macam tuh rupenyer.. kan? aku tader na kater kaw macam tuh,, tapi, respect lar perasaan aku jugak.. 
okayh.. law kaw cakap, asal aku tak buat benda yang sama kat budak yang aku tak puas aty dari dulu tuh an.. camny r.. aku dah bagitawu.. tapi,tader perubahan.. n when i tell it again, she said;
"dah lar... jangan ulang benda yang sama boleh tak?usrah sebelum ny dah cakap kan?" 
okayh... finee.. then i closed the book ! and i just tell it to my SEVERAL friends ONLY..*yang sebulat suara nan aku jer!* got it?

hurm.. tuh jerlah! kang law aku tulis pepanjang, penat nak menekan mouse kan? ta pasal-pasal ader yang juling datang sekolah besok.. yer ta?? hee:D
daaa~
i juz love u and want be with u forever

2 comments: