Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Thursday, February 24, 2011

panjang story hari ny yer?

 
today is Thursday…. haha.. ! first test … wow!!! English, Math and Kemahiran Hidup.. terbaik punyerlahh! haha.. aku ta sentuh buku pon… konon.. na tidur awal… tapi, tidurnye, pukul 11 … target pukul 9, tapi terlajak 2 jam.. hee:D
semalam… hadi ader tepon.. aku baru jer letakkan kepala kat atas bantal.. dah bunyi fon… uik? HADI? asal tetibe kol lak? buang tebiat aper? nak angkat ker tanak ??? angkat jerlah kan… mane tawu.. ade hal penting ke kan… so… I pick up the phone… aku tanya , asal tepon… dye cakap saja.. pastuh aku cakap r, nak tidur awal… sok na exam.. then he said sorry.. tapi, sebelum dye tutup panggilan tuh, aku tanye r kan.. asal tipon aku tetiber? dye cakap “tader.. tadi tertekan” heyy! geram lak aku.. so.. aku cakap kat dye.. “ouh? okayh.. fine.. dah.. tutup fon…”   belum sempat aku tekan, dye dah expert lu nak tutup sebelum aku… ee… nak kena jugak nan aku budak ny.. kalau ikotkan hati, nak jer aku tarik rambut dye, duduk atas badan dye.. pijak-pijak.. sampai keluar segala bagai warna hijau! *:P ee.. yuksss!*
so, dengan gegeram aku nye.. set jam pukul 4 pagi.. baik wey..na belajar.. pastuh, tutup mata, tido!
tapi, sayangnya, semalam.. aku tak pat tidur lena.. entah jin mana kacau aku tidur malam tadi.. nyamuklah.. apa lah… macam-macam..! pukul 4, encet mengejutkan aku ..bangun jer. aku gi sembahyang isya’+tahajjud pas solat.. amik buku.. bukak dan baca.. tak sampai 10 minit.. aku tertido.. kahkahkah! taleyh pakai weyy..bek tayah bangun.. bajet jer lebih.. nak baca buku pepagi konon! nak gosok baju pukul 6 pon dah macam sebulan tak tidur.. ini kan lagi pukul 4… hampeh!
aku bangun pukul 6.. gosok baju segala bagai.. mandi.. gi sekolah.. sampai jer sekolah.. aku blurr.. nak lalu atas ker bawah? law lalu bawah, penat+tak sempat na study++.. law lalu atas.. sempat lah agak nyer kan.. kk.. lalu atas.. malangnya, nasib tak menyebelahi aku.. dah sampai kat gate nak masuk moto tuh, nampak cegu shamsul.. beria la aku lari masuk dalam.. pastuh, aku sendiri yang berdiri depan cegu.. *its better right, daripada aku kena panggil?*   cegu cakap , “kaw lalu mane ny kak? huh? beria lah kaw lari kan? lepas ny, law cegu nampak kamu nek atas lagi, cegu suruh kamu turun balik”  *HAHA.. aku wat muker kesian weyy..*
sampai jer sekolah… aku bukak buku.. bace lah sangat kan.. tapi, tak masuk dalam otak pon! tak dapat concentrate ! kebetulan pulak.. aku nampak budak lavender pegang calculator.. baru aku ingat.. aku tak bawak ! adus! aku gi lari naik bilik guru.. sorang-sorang aku tanya.. nak pinjam calculator.. *yang aku rapat jelah* masing-masing tak bawak calculator scientific tuh.. sian aku.. biler dah turn USTAZAH ZABIAH, ustazah suruh aku tepon mak aku.. biler masukkan tangan dalam poket.. aku teringat yang aku memang ta bawak duet.. sebab aku target , aku tanak rehat…na study.. kang aku datang canteen.. abes 2 pinggan aku makan.. so, tebalkan muke.. aku cakap lah yang sebenar.. cegu pon cakap.. “kesiannya.. meh sini.. “ cegu keluarkan phone.. dye tepon.. biler mak aku dah angkat.. mak aku cakap.. mak aku tanak hantar pulak dah.. sebab banyak kerja.. law nak, kena tunggu mak aku gi kerja nanti.. heyy! sedih aku taw… kebetulan, waktu nak keluar dari bilik guru, aku nampak TEACHER HAPIZAH.. aku tak rapat nan dye, tapi buat muka tembok gak lar.. sebab terdesak sangat ny.. Alhamdulillah.. dapat weyy.. time perhimpunan.. farah ajak aku jumpe nad+teacher huda.. sebab nak tanya soalan math*sedangkan dye nak tengok Aiman ..* HAHA..
biler dah masuk kelas.. ustazah zabiah dating kelas aku.. dye cakap, mak aku suruh turun gi pejabat.. mak aku hantar calculator.. ee! menyirap lak aku weyy… biler dah settle baru nak bagi.. sajer jer mak aku.. selalu wat camtuh..
time masuk kat kelas.. PUAN JANAWATI susun meja bersama-sama nan kiteorang.. yang taleyh tahan nye.. cegu suruh aku duduk sebelah ejam + ameir! eee… betapa malunye aku.. bukan malu sebab duduk sebelah ejam.. tapi, malu sebab bebudak ny tak habis-habis memerli+gossip.. korang tawu jelah kelas aku macam mana.. saja jer weyy.. kejap-kejap..
-mai tolong bagi pen ny kat ejam..
-mai mintak liquid kat ejam..
-muke budak-budak ny time pandanng aku nan ejam..memang taleyh bla!
-tarik kusi aku gi kat sebelah ejam..
-etc…

pastuh kan.. kat dalam kelas.. aku rasa hari ny,,,dah berpuluh-puluh kali aku bersin.. cam bangang weyy.. menyirap aku..aku demam .. :( kesian kan aku? semalam tekak aku sakit giler.. pastuh.. ari ny, bangun jer tido, aku batuk-batuk.. tekak aku rasa len macam ..! tak pernah aku macam ny.. pastuh.. bersin tak henti-henti… tapi, nasib bek tak teruk sangat KOWT? mule-mule datang sekolah sore kejap ader-kejap tade…
time balik pulak.. aku jumpe mak aku jap.. mintak kunci.. kebetulan pulak.. si dia turun …
“bu… ny ah.. ****” mak aku pon toleh belakang.. tengok.. si dia kelam kabut tak tentu pasal aku tengok weyy… haha.. memang taleyh bla.. kelakar..
kuar jer dari sekolah.. lalu kat kedai cik ruby.. patuh..si dia panggil aku.. beria lah dye cakap.. :D comey lak aku tengok.. pastuh.. aku cakap..
“kenapa lari tadi? ari tuh beria nak jumpa USTAZAH JAMINAH..”
“yer r..law nak jumpa kena pakai elok-elok.. nyh tak.. baju terkuar*sambil tunjuk baju dye tuh*”
“haha.. lek r.. mai relax jer..”
“mai gangster..”
“haalahai.. law gangster tak pakai kerongsang der~”
“mai gangster ayu..”
*tersengih-sengih* haalahai.. hey budak ny…
“hurm.. asal ari tuh beria sangat nak jumpe USTAZAH JAMINAH?”
“sajer.. nak jumpe mak mentua..”
ouh..? wat muke blurr.. sebab tengah panas+tak larat..
“dah r.. gi balik.. demam kan..”
“hurm.. k.. bye..*lambai tangan*”
haha.. THE END~ tutup diary dengan cerita si dia ny yer? na tidur.. sumpah tak larat! law ikowtkan ader banyak story nak citer.. tapi.. dah tak larat lar.. :(

p/s: ari sabtu aku kena ganti farah afiqah main futsal.. aduyai~ sian aku sorang-sorang.. tader saper teman.. farah ny pown 1.. time tuh lar dye ader hal.. aku rase, law dye tader hal larh ary sabtu ny, mau Aiman gi turun padan sekali.. jadi penari pom pom.. HAHA.. *bayangkan.. aiman pakai pakaian yang sepatutnye nak kena pakai.. sambil pegang pom pom tuh.. menari+joget-joget  kat tepi coatch , sokong farah ..
“GO FARAH.. GO FARAH.. U CAN DO IT” AHAHA.. gilo..taleyh bla !

i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment