Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Monday, February 28, 2011

'BENDA'

hari ny, wat pertama kalinye.. aku datang TERAMATLAH LAMBAT KE SEKOLAH! aku kena tulis name.. kena tunggu kat astaka lah.. pastuh kena kutip sampah! heyy! yang geramnya.. pas siap sumer tuh, biler nak pakai beg, NASIRAH tegur i..
"eh kak? naper kotor ny?"
"huh? maner-maneR?"

ouh.. i see.. shit!penatlah aku menggosok pepagi tadi.. then, lambat.. belum sempat wat paper lagi, dah kotor.. ny mesti time aku menyelit kat motor-motor tadi time nak kutip sampah.. mentanglah aku slim kan! men selit-selit jer.. ee.. habis da~~~~~mencacat kan betul lar.! nyesal aku!

tadi, time on9.. aku dapat post daripada nadia.. tengok dari segi title macam seram jer kan? so, takut gak r.. tapi, bukak jugak.. seriously memang takut giler..*for me lar.. sebab aku memang penakut.. tapi tak tawu lar law hati korang keras sangat macam batu kan, sampai ta terasa paper..*. nakk? nakk bace tak? okay-okay.. nyh dyer..
selamat membaca cerita tuh lah korang yer! ;D
tapi kan, pas baca sumer tuh.. aku teringat kisah aku dulu...

1st story... time tuh, jiran aku ader cerita.. waktuh adik dyer datang umah ari tuh, adik dye ader nampak 'BENDA' tuh kat atas pokok.. *pokok yang ade dekat depan gate umah jiran aku tuh, tapi sekarang bapak aku dah tebang atas permintaan tuan rumah tuh gak* .. kesahihan nye memang dapat dipercayai kerana adik dyer ader kelebihan nampak 'BENDA-BENDA' tuh.. aku yang dengar ny, tader lar nak amik port sangat.. sebab? macam tak heran kan..
so, malam tuh.. aku tidur sorang-sorang kat bilik aku macam biasa.. tapi,ader sesuatu yang berlaku.. tiber-tiber aku jadi tak sedap hati.. aku teringat kan pokok tuh.. aku malas nak layan,so aku tidur la... dalam tidur tuh, 'benda' tuh kacau aku.. tempat tuh gelap sangat.. benda tuh asyik menangis.. aku nak tegur, tapi aku takut.. aku kesiankan budak tuh, tapi, aku lagi-lagilah takut! benda tuh tak berhenti-henti nangis.. lama-lama aku jadi takut.. aku nak jerit.. tapi tak boleh... aku nak lari, tapi tader ape-aper kat sekeliling aku.. it just being black! its only me and her.. whos crying alone...tak lama kemudian, aku terjaga! aku nampak mak aku nan adik-adik aku yang lain ader .. tapi, biler aku perasan, aku nampak 'benda' tuh kat situh lagi, 'benda' tuh still menangis.. just keadaan yang berbeza.. tadi, gelap.. sekarang,katil and adik-adik yang lain sumer ader.. aku takut, so, i try to wake up them..tapi, sumer tak bangun..sumpah takut giler! rupenyer.. aku dalam mimpi.. tapi, sayang nye.. 'benda' tuh masih lagi ader kat situ.. keadaan kali ny, tader saper bersama aku kat situ.. aku sorang-sorang dalam bilik mak aku... dan time tuh, 'benda' tuh menangis, then she looks at me! ="( aku tak tawu macam mana nak mengeksperesikan perasaan aku time tuh... aku nak jerit, tapi memang tader saper akan dengar, sebab aku sorang jer...! then, i wake up from my dream again... but she still keep loking at me and these time she try to came to me.. aku nampak mak aku kali ny, cumer tidur.. dorang tak  sedar aper-aper.. ! sedih+takut+menangis+++ sumer perasaan ader .. tapi, tak tawu nak buat apeR? aku cuma dikejutkan daripada mimpi, dan ia masih lagi mimpi...
panjang lagi cerita dye.. tapi, aku tanak cerita habis.. sebab perkara tuh... just??? entah! 
kirenyer.. aku mimpi, biler terjaga... aku masih lagi dalam mimpi, and biler terjaga, aku MASIH dalam mimpi .. and when i'm awaked , i'm still in that dream.. dan macam tuh lar seterusnye... setelah banyak sangat "aku terjaga, tapi hakikatnye dalam mimpi lagi" finally.. aku betul-betul terjaga.. aku lari masuk bilik mak aku.. n menangis.. memang teruk giler.. 3 hari berturut-turut benda tuh kacau aku.. seriously, perkara tuh memang sampai sekarang aku ingat..
2nd story.. its about HANTU RAYA yang kacau aku.. ader 1 petang, aku tengah tidur.. sebab penat sangat kan.. tiber, tiber.. dalam mamai aku tuh, aku nampak 1 lembaga hitam masuk aku.. agak tinggi,rambut lepas.. berbulu.. dan berwarna hitam.. aku pikir mak aku, and she was wearing BLACK JUBAH..muler-muler dye usik aku.. pegang sini, pegang sana.. aku ader gak bersuara kan.. 
"ibu, tayah lar kacau kakak.. kakak penat.. kakak nak tidur.. "
tapi, dyer wat derkkk jer.. so, aku malas nak wat aper.. sebab dah penat sangat, aku biar jerlah kan.. then, biler dah bangun, mandi per sumer.. aku turun.. and cakap kat mak aku..

"ibu.. kenapa ibu kacau kakak tidur tadi.. kakak penat lar.. yang ibu kacau kakak kenapa? heeyy"
"eh! biler masa pulak ibu kacau kaw tidur? ibu pon tengah tidur.. tader kejer ibu nak kacau kaw der.."
"ibu ny.. wat lawak pulak... habis tuh, saper yang masuk bilik kakak tadi? yang pakai jubah hitam.. siap men lepas-lepas rambut lagi... men pegang-pegang lah..!"
"eh3! biler plak?mane lah ibu tawu.. haa.. abis lah kaw mai.."

aku termenung sorang-sorang.. fikir sal hal tuh... biler aku sedare, dorang cakap.. it was HANTU RAYA mai..

and banyak lagi story law nak diikutkan.. tapi, tak terdaya aku nak taip kan..? law cuti taper ar gak... dah lar sok sekolah + exam lak tuh.. so, i don't have enough time to updating it... sorry yer guys! :(
tapi, TERshare lar jugakkan?
i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment