Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Friday, February 4, 2011

laptop aq.... kena rampas...

^ ^ ^
tengok title kat atas? haa.. pam kan? hurm.. tuh lar pasal.. ary tuh, waktuh bapak aku balik dari kerja, aku turun salam, tapi yang adik aku ny tembel.. leka nan facebook.. sampai luper sumer.. pastuh bapak aku panggil aku, dye suruh aku tutup laptop, then dye cakap ; "abah nak gi jual... korang bukan nak belajar pon... "
yang mak aku plak ; "tahun ny, ibu nak tutup internet.. ibu nak tutup tepown rumah.. korang kalau ibu kunci ker, tak kunci ker tepown rumah tuh, ader jer cara korang nak gune r tepon tuh kan? then, bil datang beratus-ratus, ibu yang kena bayar.. ader internet, menghadap laptop 24 jam.. tak berkelip mata... turun nak tolong ibu nan abah kat bawah pon taknak.. n bla bla bla bla..."

*kalau nak tulis aper yang dorang bebelkan tuh, sampai besok pon tak habis kan?*

hurm.. jadi, paham-paham larh yer.. maybe facebook bleyh on9 dekat encet, but blogg? waaa! nyh yang nak nanges nyh.. i'll miss my blogg.. dah taleyh na edit n update blogg lagi dah kan? law nak, kena gi cc.. tapi, takan aku nak gi cc selalu , tol ark? orang na PMR lar weyy.. mai dah insaf taw?? so.. bersabar.. tapi, tak tau lar kesahihannya , yer.. harap lar tak kan? kan, kan? amiiiiinnn... hurm..

haa.. semalam, aku bawak moto taw.. haxhaxhax.. aku ta biase bawak moto selain ex5.. sebab seumo hidup aku, aku pernah bawak moto dengan yakinnye selain moto ex5.. tapi kat kampung jerlah.. kat ciny tader.. then mule-mule sentuh moto LC kepunyaan bapak aku tuh, rase tak yakin jer nak bawak.. berat kan.. then, taper lah.. start jer, law ta, sampai biler aku nak berani kan? start jer moto, jantung aku berdegup laen macam weyy.. sumer memory sal moto datang... huuuiii! phobia aku... accident waktuh kat kulim tuh, memang betul-betul wat aku jadi tak betul kalau bawak moto.. nak-nak lagi time na masuk maner2 selekoh , atau jumper maner2 kereta.. lagi2 kalau kereta tuh dekat sangat nan moto aku..rase macam nak pengsan!HAHA.. eh! dah tertukar topik plak kan.. hurm.. time aku bawak moto, aku pelik, kenapa lar dorang tengok aku lain macam jer? asal? ta pernah jumper pompwan bawak moto keR? hurm.. dah lame-lame tuh, ader 2 orang abang form 4 tegur aku.. ; "untung lar, bawak moto laju.." 
aku pon sengih jerlah.. pastuh, aku jumper lagi .. dalam 3/4 orang abang form 4, tapi orang yang berbeza lar.. dyer pown cakap benda yang same.. aper hal? ta pernah bawak moto laju ker.. ? hurm.. then, time bawak moto, aku preview balik aper yang dax2 nyh cakap.. pastuh aku tengok metre dekat moto tuh.. HAHA.. baru aku engat.. yang aku bawak moto nyh style kampung.. yelarh.. kat kampung, aku tak pernah lagi bawak moto , bawah dari 100.. datang ciny, aku buat macam jalan aku jer kan.. ouh..baru ku tawu.. hee:D yang jiran aku pulak ;"giler berani ka mai bawak moto lelaju.." ahahha.. am i? ta tau plak... laju sangat eah? aku pikiyh , orang kampung jer yang akan panggil aku minah rempit.. sampai tiap kali aku lalu tempat dorang, dowang akan ajak aku beat.. walaupon dorang ta kenal aku.. thenn.. aku race jerlar.. aku menang lar weyy.. hee:D bangge2.. tapi, jangan pikiy bukan2 plak..? aku tak pertaruhkan maner2 harta benda aku langsung.. got it? juz for happy.. 




i juz love u and want be with u forever

3 comments:

  1. mai..good luck for PMR...
    berusahalah secara istiqamah...
    gagal sekali...cuba aje lagi!

    :D

    <3 akk nazifa.. :D

    ReplyDelete
  2. thanx kak nazifa! ;D insyaAllah...
    die hard pown samer.. memang untung.. tempah kubur awal2 kan?

    ReplyDelete