Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Saturday, January 22, 2011

errrrrrrrrr???

 pagi? okayh.. smalam , aku tydo pkol 4 pagi... ny sebab on9 punyer pasal ye.. time na tutup jer, adew jer yg im.. then balas2 ,sampailah pukul 4 ..then, aku tutup lar lap.. tydoo.. sampai pukol 11,aku bangun.. paha aku sakit bhai! krem.! waa! tuh r.. semalam. adew sukan.. so cgu suruh men lari.. sumpa aku cakap.. masuk form 2.. aku tak pernah ag turun padang tuk melakukan aktivity sukan.. paling hot pon, aku kejar mahdi dalam kelas..kalau time pJ jer.. adew alasan aku tak pakai baju sukan.. law pakai, comform adew sesakit yg dibuat..kelab sukan pown aku amik chess jer.. bayangkan.. aku atlit dari darjah 4 sampai form 2, aku terus break off... HAHA.. tengok tengok, semalam , aku kena lari..heyh... macam2.. pas bangun segala bagai, baru aku turun bawah.. haha.. *mandi koboi jer . bapak aku masak woo.. haha. pelik? asal dye tak menjerit panggil aku huh? kalau tak, mau dyer angin 1 rumah sebab bangun lambat.. hurm.. hhehe.. dye tak marah kowt? ourhh.. wut everlah.. pastuh.. dok cakap cakap nan bapak aku. bapak aku tanyer;
"dah bayar yuran belom?"
"lar... kan kakak tak datang sekolah hary ny?"
"abis tuh.. tadi kau pergi manew?"
"pergi manew apew? akak ner de gi anew2?"
"kaw duduk kat atas lar dari tadi?"
"haah"
"ya Allah...bla bla bla bla"

'ah.. sudaaah... muler dahh.. nyesal aku gitawu..bek aku senyap, tapew tadi'
heyh... pas penat bebel.. bapak aku senyap.. then, aku pulak yang bebel... haha.. masak huru hara..macam pas kenduri! haha.. aku pon kemas lar dapur... cam biasew.. pastuh.. lepak lepak nan bapak aku depan tv.. sambil makan nasi.. haha. setambunn aku amik.. haa.. aku? kalau makan.. memang susah nak diramal..memang susaahh! heyh.... 
pas makan.. bukak utube.. tengok citer my heart.. memang ta sentuh langsung buku kan?bijak! tade.. kalau ikotkan, adew kelas .. dengan cegu zafirah.. tapi, time aku kol, dyer ngah meeting.. so.. aku pown, malas na disturb.. dyer suruh kol petang...
tapi aku pon terhanyut.. pukul 2.30, aku tydo.. sampai pkol 4..

pastuh.. aku tengok adik aku kena bebel nan mak aku.. sebab tak wat score a.. pesbuk jer manjang.. aku senyap jer r.. kang , law aku masuk, aku pown skali kena bancuh.. then, yasmin kol.. ajak aku keluar g taman.. borak.. aku pon, cakap lar, pukol 5.30 .. dalam nak menunggu pukol 5.30 tuh.. aku berborak lar dengan mak aku,,, waktuh ngah borak tuh.. bapak aku kuar g toilet.. pastuh dye bukak slide almari solek. dyer pegang 1 benda.. it look like deodarnt.. tapi.. senarnye.. benda tuh ubat sakit sendi.. aku nampak, bapak aku bukak.. pastuh dye gi sapu .. hahaha. eh? ker aaq salah tengok? hurm... biarlah..pastuh.. bapak aku cakap.. "asal panas jer amy ?" *amy is my mom*HAHA.. sudahhh.. haa. abah! benda tuh bukan tuk sapu kat ketiak lar bah.. nyh tuk sakit sendi..luqman punyer.. apew daa...haha.. ciann... 
then, aku capai benda tuh.. bawab masuk bilik.. haa.. time aku pulak nak gune..bukak apew yang patut, then... sapu benda tuh.. sakit kot.. *n panas.. pas sapu sapu.. siap2 gi jumper yasmin.. pukul 6.30, aku balik.. makan nasi ag.. lipat baju.. pastuh nek atas.. on9.. sampai skunk.. kaki aq masih lagi belum pulih.. dan aku tak sentuh ape ape buku lagi..

beberapa ketika.. cegu zafirah kol..dye cakap, kiter wat kelas ary ahad.. pukul 11.30 pagi di sekolah..
pastuh aku menghadap balik laptop nyh.. aku tak tawu apew yang aku buat? sedanngkan aku cume bukak fb jer? ouh! haaa.. yaa.. i see.. aku sambung tengok citer my Heart.. haha. sambil on9... heyh.. bosan r!bukan bosan tengok utube.. tapi.. jiwa aku kosong.. bukan apew.. skunk aku ta solat.. dah 7 hari,, ya Allah.. rase macam kena penjara tawu tak?biler boleh solat, rase malas nak solat.. time taleyh solat.. memang macam kena gari dengan mangga...leceh! rase cam hidup ta perfect.. macam adew jer hutang tuh... *maklumlah.. solat 5 waktuh pembuka selera.. tahajjud penambah perasa..kan?*so.. biler tak wat.. memang rase macam bangang.. n truly.. aku punyer iman cepat runtuh, biler ta solat.. tapi jangan pikiyh bukan bukan pulak.. aku tadew sampai wat masiat der.. juz macam.. cepat melenting daripada biase..dah lar sekarang aku asyik marah jer.. lagi lah panas bila aku ta solat. then.. aku macam?ntah r? ta twu macam mane na cter... yang aku tawu.. kepala aku berserabut.. aku tadew mood.. aku rimas... aku tension.. aku pening.. masalah aku ta settle settle lagi... n i hate it damn!

'Ya Allah... aku memohon kepadamu ya Allah... lapangkan lah dadaku... berikanlah aku ketenganan jiwa..berikanlah aku hidayahmu... bukakanlah pintu hatiku untuk menerima ajaranmu... berikanlah aku kasihmu, rahmatmu... permudahkanlah hidupku.kurniakanlah aku kecerdasan minda..kurniakanlah kejayaan dan rezeki padaku ya Allah..ringannkanlah bebanku.. tanamkanlah sifat sabar didalam diriku ini, tatkala aku tidak pernah berhenti diberi ujianmu ya Allah.. ya Allah.. Kaw tunaikanlah permintaanku ..amiiin ya robbal alamiiin'

doa sekali taw korang.. dah alang alang bace tuh.. so.. doalah untuk aku sekali.. jangan kedekut sangat...  =="


i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment