Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Saturday, January 1, 2011

HAHA.

hurm.. dah berapa hari aku tak update blog? 2-3 hari jugax ler. bukan ape. tade mase. pastuh balik kampung. padan lah tuh kan?...  okyh okyh okyh. aku intro satu satu k.

31 DISEMBER 2010.
kini, pada pukul 11.49 pada malam tahun baru, aku menulis sedikit catatan. Banyak yang telah berlaku pada tahun 2010. suka dan duka , Alhamdulillah, aku berjaya tempuhinya. walaupun , kadangkala tidak tertahan untuk aku menanggungnya lagi. tapi , ya lah. Allah tak akan memberi kita ujian itu kalau kita tidak dapat menempuhinya. tahun ini, banyak mengajar aku tentang keidupan berbanding tahun-tahun sebelumnya. melalui pengalaman  ini, akanku terapkan nilai-nilai murni didalam diri, agar lebih berhati-hati .
pelbagai kisah , suka duka yang memang memberi impak yang besar dan tidak dapat aku lupakan walaupun sedikit. 

aku mula mengenal diri aku yang sebenar. aku mula membuka mata dalam dunia yang semakin gelap dipenuhi dosa-dosa manusia. aku mula belajar tentang cinta yang sebenar. aku mula menghargai kasih sayang yang tidak ternilai harganya.aku mula mengawal segalanya. duka yang tidak terluah rasanya. seksa yang tidak tertanggung. semuanya aku pelajari didalam masa 365 hari .

suka? memang saat yang paling sukar untuk aku temui dalam tahun 2010 ini. tahun 2010 memang memberi pengalaman yang belum tentu orang lain rasakan.  

selama ini, aku tercari cari. diriku yang sebenarnya. dan aku temuinya.
aku mula mempelajari segalanya. silapku, memang lumrah manusia kan? jadi, aku perbetulkan.
kasih sayang yang tidak ternilai. 
duka yang amat terseksa. tidak tertanggung rasanya.
dan cinta... sakit, yang aku sendiri rasakan.

jeng jeng jeng! HAHA . saje. wat ayat skema jap an. cehh! HAHA. suko lak aku. tapi memang lah. semangat 2011 lah katakan. macam macam peristiwa yang ta dapat aku lupa lah! tak akan! pengalaman  yang tidak terbayar! hehe. tah pape bhai ayat aku. tunggang langgang! macam kambing yang terlepas dari kandang? atau lembu yang nak kena sembelih tuh? korang tengok macam mana dye nak lepaskan diri? sumer benda dye langgar kan. HAHA. huh? pape jer lah. yang aku tahu, aku nak cakap BYE BYE 2010... (kening kening)


1 JANUARY 2011

aku dok kat kampung. at Port dickson lar. takkan dekat utara kot an... entah? ta tawu nak cerita ape.? tak de papew kowt na story pasal tuh? so. nothings..
2 JANUARY 2011

hari ny, agak kelam kabut sikit. aku agak kurang aja nan ayah aku. sorry .. i don't mean it. tension lar.. sorry eah? tapi. yang aku nak citer , bukan pasal ny. aku nak citer , betapa serabut nye kepala aku sekarang. aku tension lar. pasal ape? dah masuk tahun baru kan? takkan tension lagi , betul tak? hurm.. aku bukan ape. penat pikiyh pasal PMR lar dear... belum pape lagi. otak aku dah serabut?  yer lah. mane taknye. mak aku cakap. "bersedialah mai. besok , kau dah start buat betul betul . walaupun hari pertama sekolah , kau kena mulakan. jangan buat kerja last minute ...kang nanti, engkau yangg ternganga. n bla bla bla...." macam macam mak aku pesan. gerun aku dibuatnya. aku tawu, aku nak wat yang terbaik! aku akan cuba sedaya upaya aku. aku tak de lah nak letak harapan yang tinggi, kang takut aku yang frust. so. setakat cukup cukup makan  lah. kalau aku tak dapat 5a ke atas, time tuh aku rase, sebulan aku tak kuar bilik. kalau aku dapat capai matlamat aku tuh, aku bernazar, yanga aku akan berpuasa sunat selama 7 hari ! insyaAllah... so, doakan lah aku berjaya. walaupun  , masih awal.. tapi, sumenyer bermula daripada langkah pertama kan? HAHA. so.. wish me .. 
hurm.. sampai sini jer lah. thanx a lot, coz sudi baca post ny. walaupun panjang beribu ribu batu kan? hee:)
i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment