Tiny Hand Orange Bow Heart
Blogger Templates

PERHATIAN !

selamat datang ke siaran orenmadu! do follow ye? selamat menyinggah~ :]

Thursday, January 27, 2011

7 kes!

kesian aku hari ny.. memang kesian sangat sangat.. hurm... aku bangun lambat daripada biase..pukul 6.15.. sebab aku tak sedap badan.. law ikotkan aku tana gi sekolah hari ny.. lagipon aku dah cakap at mak aku yang aku kurang sihat..tapi.. disebabkan hari ny ader math, aku gagahkan jugak gi sekolah... time tuh lah aku na gosok baju aku, adex2 aku.. memang menyusahkan.. then. habis gosok pukul 6.45.. aku mandi.. mandu secepat yang mungkin sampai 6.50..siap siap .. turun bawah terus salam , pakai kasut , bla gi sekolah.. ta singgah kat dapur na minum pown..perjalanan na gi sekolah tuh memang menyakitkan hati.. dengan abang2 form 4 yang nakal2 nyer ader dekat depan aku.. roblock jalan betul la.. dah lambat~..

biler dah sampai sekolah.. aku wat keja sekolah dengan khusyuk bhai.. pastuh alyaa datang.. cakap cakap sal gi term.. then, ader sport check! *HAHA.. padan muker.. saper yang kena tuh aku gelak jer nanti..(dalam hati)* aku kena check.. kuku, stokin, beg n sewaktuh dengannyer.. and aku free..pastuh, alyaa panggil..
alyaa:mai! jom..! ikowt aku gi tulis name.. 
mai:asal lak? na wat per? kaw kena keR?
alyaa:haah..*sambil menuding jari kat kepala dye tuh, tunjuk anak tudung..
mai:haalahai.. padan muker kaw. tuh lar.. saper suruh pakai warna hitam?
alyaa:eh eh eh! daripada kaw... ta pakai anak tudung.. 
mai:Allah! kantoi sudaah!
alyaa:dah dah dah.. tayah na ngade ngade.. jom gi depan.. *alyaa tarik aku..
mai:aku malu lar lyaa.. dak dak pandang jer.. dah lar aku anak cegu disiplin.. aku sendiri ak berdisiplin..
alyaa:HAHA.. padan muke... saper suruh kaw ta pakai.. daripada taun lepas lagi..
mai:hurm... *tutup muke waktuh datang depan..

cegu rihana puas bagi ceramah..  naseb baik tader kena tulis name.. huahuahua :D 

pas kes pagi tuh.. aku masuk kelas.. beg berat la.. nek jer kelas.. aku haus! aduuh!! luper..botol airr! aaaa...dah lar aku ta makan semalam.. air pon tak minum tadi.. dengan muker tak malu nyer mintak air kat fana.. HAHA.. susah kowt na tengok aku mintak orang nyer air.. minumlah CIKIYT..then.. gi lah makmal.. sambil bawa kerja sekolah aku yang laen.. pas sampai jer.. cegu suruh gi bilik guru.. dok lengah2.. aku masuk science pon lambat.. tak paham lar dengan aper yang cegu ajar.. yelah.. dah masuk pon lambat.. na paham kebendanyer..time cegu bagi kerja, aku ta reti na wat.. fana cakap.. "mai.. nanti aku aja eah? kaw jangan nangis lak?" aku pown wat muker blur... HAHA. teserlah sangat ker sal nanges ary tuh..? wat segan jer..

kes yang seterusnye pulak.. aku lambat masuk time agama.. punye lah rajin.. aku tak turu gi surau*wat keje sekolah dalam kelas* haha.. tader.. tuh luper punyer pasal.. naseb bek time aku sampai lowm solat lagi.. law ta, maut lah aku dikerjakan ustazah...

kes keempat pulak,bila aku luper na bawak purse.. sume benda enting dalam purse.. kunci umah sekali dalam tuh.. sudaaah.. time na bayar duet fotostat segala bagai dah tader.. heyy.. naseb bek la kawan kawan aku ny, ta kedekut sangat...banyak kot kertas yang kena fotostat.. taper taper.. kawan kawan aku pemurah.. hehe.. ^_^TAPI, aku ta mintak langsung kat diorang pasal duet belanja.. wat malu jer..berlaparlah aku kat sekolah!

kes yang kelima.. aper lagi.. kerja sekolah r.. bertimbun bhai! banyak giler.. tadi aku senaraikan.. habis satu muke surat aku catat kerja sekolah! naseb bek seminggu cuti.. law 3 hari jer.? mawu aku pengsan..

kes yang keenam.. memang seksa.. aku punyer la happy.. na balik.. aku na tydo..tak larat..pastuh na makan.. and macam macam lah.. semangat aku nak baring atas sofa .. tempat yang paling aku suker tuk lelapkan mata.. bagi lah aku baper banyak bilik pon.. sofa tuh lar tempat yang paling best law na tydo petang!tapi. nasib tak menyebelahi aku.. aku balik , nampak jer pintu gate... 'ASTAGHFIRULLAHALAZIIM'.. kunci!!!!!!!! waa.......aku penat.. na tydo... terpaksalah aku tunggu adik aku balik lu.. na gi sekolah balik, aku dah ta larat... lagipun dah hujan renyai.. hurm.. aku aper ag.. dah tader na pikiy aper dah.. aku pikiy time tuh, juz PENAT YANG TERAMAT.. dah lar badan ta baper na betull.. tambah pulak macam ny jadi nyer..aku pon, duduk.. tydo kat luar.. amik kau! betapa giler nyer aku.. tapi tader aku tergolek terlentang kat luar tuh der.. duduk jer.. bersandar kat gate dalam..tapi paham paham jerlah.. tydo yang tak lena langsung.! juz setakat rehat macam tuh jer.. heyy.. tunggulah sampai adek aku balik... daripada pukul 2.50 sampai pukol 4.30.. beraper lame tah aku betapa kat situh.. then, adek aku pulakk... balik kaki ayam.. kasut hilang... cian.. sampai kasut pon ader orang nak amik.. weird!

dan kes terakhir.. faez syukri.... tembel lar.. dye cakap dye ta pat gi sabtu ny.. sedangkan dye antara orang yang penting patut gi.. wat sakit hati aku jer... eee... sabar jelah... aku sabar ny... gi lar weyyyyy.... gi eah??? gi taw?? law kaw ta gi nanti, aku jadi bisu..so, ta best.. kaw gi taw? sedeyh aku weyy.. salah sorang tader.. hee.. pelik lar aku ny.. benda macam ny pown leyh sedey , na nanges segala bagai.. tapi na wat canew an? dah memang macam ny.. sensitive kowt... and skunk.. aku ta tawu aper masalah dye.. wat hal pulak... heyyy... pening paler aku.. udah udah ler tuh men ngajok ngajok.. law marah, cakap marah.. jangan men men..... aku yang pening ny, lagi bertambah pening! serabut.. satu satu jadiii!



i juz love u and want be with u forever

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment